POLITYKA PRYWATNOŚCI
I. INFORMACJE OGÓLNE
Dbamy o Państwa prywatność i chcemy, aby otrzymali Państwo wyczerpujące informacje na temat
przetwarzania Państwa danych osobowych, które ma miejsce, gdy odwiedzają Państwo stronę
naszego sklepu internetowego freemoda.pl.
Przygotowaliśmy tę politykę prywatności, w której wyjaśniamy w szczególności to, jakie dane
przetwarzamy oraz jaki jest zakres i cel tego przetwarzania. Jeżeli w polityce nie znajdą Państwo
odpowiedzi w nurtujących Państwa sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych
osobowych, mogą się Państwo z nami skontaktować. Aktualne dane kontaktowe znajdą Państwo
poniżej w treści polityki oraz w zakładce „Kontakt” na stronie naszego sklepu.
Państwa dane osobowe przetwarzamy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:
1) Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (RODO);
2) ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
3) ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Dokładamy szczególnej staranności w celu ochrony Państwa praw, a w szczególności
zapewniamy, że zbierane przez nas dane są przetwarzane zgodnie z prawem, zbierane dla
oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z
tymi celami, merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane
oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż
jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
O zaakceptowanie Polityki poprosimy Państwa podczas zakładania konta oraz składania
zamówienia w naszym sklepie, a także korzystania z Formularza kontaktowego. Zaznaczając
opcję „akceptuję politykę prywatności” potwierdzają Państwo, że:
1) zapoznali się Państwo z polityką prywatności i akceptują Państwo wszystkie jej postanowienia
oraz wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych w opisanym w niej
zakresie i celach;
2) w procesie rejestracji lub zakupu albo kontaktując się z nami poprzez formularz kontaktowy
lub e-mail podali Państwo swoje prawdziwe dane i zrobili to Państwo dobrowolnie;
3) otrzymali Państwo przejrzystą i zrozumiałą informację na temat przetwarzania Państwa
danych osobowych.
II. ADMINISTRATOR
Administratorem Państwa danych osobowych jest Barbara Wachowiec, prowadzącą działalność
gospodarczą pod firmą Tissu Barbara Wachowiec w Bytomiu, pod adresem: ul. Modrzewiowa
37/4, 41-933 Bytom, NIP: 6262580817, telefon: +48 797 257 652, e-mail: kontakt@freemoda.pl.
III. CEL i ZAKRES ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH
Zakres danych, które przetwarzamy oraz cel i podstawa prawna przetwarzania wynikają z działań,
jakie Państwo podejmują w naszym sklepie internetowym. Przykładowo jeżeli w trakcie składania
Zamówienia zdecydują się Państwo na odbiór osobisty zamiast przesyłki kurierskiej, to Państwa
dane osobowe będą przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy sprzedaży, ale nie będą już
udostępniane przewoźnikowi realizującemu przesyłki na nasze zlecenie.
Państwa dane przetwarzamy między innymi wtedy, gdy:
1) zakładają Państwo konto użytkownika lub składają zamówienie w naszym sklepie
internetowym;
2) korzystają Państwo z prawa do odstąpienia od umowy lub składają reklamację;
3) kontaktują się Państwo z nami przez e-mail lub formularz kontaktowy.
Poniżej znajdują się szczegółowe informacje dotyczące zakresu, celów i podstaw prawnych
przetwarzania danych osobowych w ramach poszczególnych czynności przetwarzania.
KONTO UŻYTKOWNIKA
Aby założyć konto użytkownika w naszym sklepie internetowym, muszą Państwo podać swój adres
e-mail oraz ustalić hasło do konta. Następnie, w panelu klienta mogą Państwo podać inne swoje
dane: imię i nazwisko, adres rozliczeniowy, adres do wysyłki, numer telefonu, a w przypadku
przedsiębiorców także NIP oraz firmę (nazwę).
Podanie danych w panelu klienta jest dobrowolne i nie muszą Państwo tego robić, by korzystać ze
sklepu internetowego, ale dzięki temu oszczędzą Państwo czas, ponieważ przy każdym
zamówieniu Państwa dane będą automatycznie uzupełniane.
Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych w ramach konta użytkownika jest
realizacja umowy o świadczenie usługi elektronicznej „Konto”, którą zawierają Państwo na
podstawie Regulaminu Sklepu Internetowego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Państwa dane będziemy przetwarzać przez cały czas, w którym będą Państwo posiadać Konto w
naszym Sklepie Internetowym. Usunięcie konta jest równoznaczne z bezpowrotnym usunięciem
zapisanych w nim danych. Nie dotyczy to jednak danych o złożonych zamówieniach, których okres
przetwarzania określony jest w dalszej części Polityki.
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich modyfikacji oraz usunięcia, poza
danymi o złożonych zamówieniach. Mogą Państwo tego dokonać samodzielnie, po zalogowaniu
się do Sklepu Internetowego.
ZAMÓWIENIA
Składając zamówienie muszą Państwo podać dane potrzebne do jego realizacji: imię i nazwisko, adres
rozliczeniowy, adres do wysyłki, numer telefonu, a w przypadku przedsiębiorców także NIP oraz
firmę (nazwę). Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia i jego
realizacji.
Dane, które przekazują nam Państwo w procesie składania zamówienia, przetwarzamy w celu jego
realizacji (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia i rozliczenia faktury lub paragonu (art. 6 ust. 1 lit. c
RODO) oraz w celach archiwalnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Powyższe dane przetwarzamy przede wszystkim przez czas potrzebny do zrealizowania
zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej
umowy. Po tym terminie możemy przetwarzać dane w innych prawnie usprawiedliwionych celach,
np. statystycznych, marketingowych, archiwalnych i w celu poprawy jakości usług.
Przepisy podatkowe nakładają na nas obowiązek przechowywania dokumentów rozliczeniowych,
w tym faktur zawierających Państwa dane przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym
powstał obowiązek podatkowy.
W przypadku danych o zamówieniach nie mają Państwo możliwości sprostowania po etapie
realizacji zamówienia. Nie mogą Państwo również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz
domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń wynikających z
zawartej umowy. Nie mogą też Państwo sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się
usunięcia danych zawartych w fakturach. Po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu
zawartej umowy mogą Państwo jednak sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Państwa danych w
innych prawnie usprawiedliwionych celach, np. statystycznych, marketingowych, archiwalnych i w
celu poprawy jakości usług.
REKLAMACJE I ODSTĄPIENIE OD UMOWY
Składając reklamację lub odstępując od umowy podają nam Państwo dane osobowe zawarte w
treści reklamacji lub oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w tym imię i nazwisko, adres, numer
telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale
niezbędne do rozpatrzenia reklamacji lub zrealizowania ciążących na nas obowiązków związanych
z odstąpieniem od umowy.
Powyższe dane przetwarzamy w celu wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych
związanych z rozpatrzeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Powyższe dane przetwarzamy przede wszystkim przez czas potrzebny do rozpatrzenia reklamacji
lub wykonania obowiązków związanych z odstąpieniem od umowy, a następnie do czasu upływu
terminu przedawnienia roszczeń z tym związanych. Po tym terminie możemy przetwarzać dane w
innych prawnie usprawiedliwionych celach, np. statystycznych, marketingowych, archiwalnych i w
celu poprawy jakości usług.
W przypadku danych podawanych w ramach procedury reklamacyjnej i odstąpienia od umowy nie
mają Państwo możliwości ich sprostowania po zakończeniu tych procedur. Nie mogą Państwo
również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu
terminu przedawnienia roszczeń. Po upływie terminu przedawnienia roszczeń mogą Państwo
jednak sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Państwa danych w innych prawnie
usprawiedliwionych celach, np. statystycznych, marketingowych, archiwalnych i w celu poprawy
jakości usług.
KONTAKT E-MAILOWY
Umożliwiamy Państwu kontakt z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dodatkowo w
Sklepie Internetowym funkcjonuje Formularz kontaktowy. Mogą Państw wysyłać do nas e-maile
bezpośrednio ze swojego konta pocztowego, jak również korzystać z udostępnionego przez nas
Formularza kontaktowego. Korzystając z tej możliwości podają nam Państwo co najmniej swoje
imię i adres e-mail oraz inne dane, które zawrą Państwo w treści wiadomości. Podanie tych
danych jest dobrowolne, ale niezbędne do tego, byśmy mogli odpowiedzieć na kontakt z Państwa
strony.
Państwa dane przetwarzamy w celu kontaktu z Państwem oraz w celach archiwalnych
(archiwizacji korespondencji). Podstawę prawną tego przetwarzania stanowi nasz prawnie
usprawiedliwiony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), Państwa zgoda, którą wyrażają Państwo
wysyłając do nas wiadomość i oczekując odpowiedzi (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub podejmowanie
działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Okres przechowywania Państwa danych zawartych w korespondencji jest ustalany na ogólnych
zasadach, opisanych w punkcie V Polityki.
MARKETING, CELE ARCHIWALNE, STATYSTYCZNE I INNE
Państwa dane przetwarzamy także dla celów reklamy, badania rynku oraz Państwa zachowań i
preferencji z przeznaczeniem wyników tych badań w szczególności na potrzeby polepszenia
jakości świadczonych przez nas usług.
Państwa dane przetwarzamy w ramach realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6
ust. 1 lit. f RODO). Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec tego
przetwarzania z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją.
W przypadku wniesienia sprzeciwu nie wolno nam już przetwarzać Państwa danych osobowych,
chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania,
nadrzędnych wobec Państwa interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia
lub obrony roszczeń.
IV. PODMIOTY PRZETWARZAJĄCE I ODBIORCY DANYCH
Państwa dane możemy przekazywać następującym kategoriom odbiorców:
1) podmiotom przetwarzającym dane osobowe na podstawie zawartej z nami umowy i wyłącznie
zgodnie z naszymi poleceniami, to jest na przykład podwykonawcy lub podmioty świadczące
na naszą rzecz usługi informatyczne;
2) niebędącym podmiotami przetwarzającymi firmom kurierskim, przewoźnikom oraz podmiotom
świadczącym na naszą rzecz usługi, na przykład usługi prawne i księgowe;
3) organom administracji, instytucjom państwowe i samorządowym, oraz innym podmiotom
publicznym i prywatnym – w zakresie, w jakim jest to niezbędne do prawidłowego wykonania
ciążących na nas obowiązków lub realizacji naszych prawnie usprawiedliwionych interesów.
Jeżeli korzystają Państwo w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub
przesyłką kurierską, udostępniamy Państwa dane osobowe wybranemu przewoźnikowi lub
pośrednikowi realizującemu te przesyłki.
Jeśli korzystasz Państwo w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą
płatniczą, udostępniamy Państwa dane osobowe wybranemu podmiotowi obsługującemu
powyższe płatności.
Jeżeli zgodzą się Państwo na wyrażenie opinii o zawartej Umowie Sprzedaży, udostępnimy
Państwa dane osobowe wybranemu podmiotowi obsługującemu system ankiet opiniujących
zawarte Umowy Sprzedaży.
Niezależnie od tego, komu przekazujemy {aństwa dane, dbamy o to, by miało to miejsce zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa oraz korzystamy tylko z takich podmiotów przetwarzających,
które gwarantują odpowiedni poziom ochrony Państwa danych.
V. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Państwa dane osobowe są przetwarzane tak długo, jak długo istnieją do tego podstawy prawne i
faktyczne, na przykład do upływu okresu przedawnienia roszczeń lub okresu, w którym przepisy
prawa nakazują nam przechowywać Państwa dane lub też okresu, w którym możemy ponieść
konsekwencje prawne niewykonania lub nienależytego wykonania ciążących na nas obowiązków,
czy trwania postępowań wszczętych w tym zakresie. Część danych może być przetwarzana dłużej,
dla celów archiwalnych, analitycznych lub statystycznych.
Szczegółowe informacje na temat okresów przechowywania danych zostały podane wyżej
w odniesieniu do poszczególnych czynności przetwarzania.
VI. COOKIES I DANE EKSPLOATACYJNE
Nasze witryny korzystają z cookies (ciasteczek). Cookies to niewielkie pliki tekstowe, wysyłane
przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej witrynę (np. na dysku twardym
komputera, laptopa, czy też w pamięci smartfona – w zależności od tego, z jakiego urządzenia
korzysta).
Informacje zawarte w plikach cookies mogą być wykorzystywane na przykład w celu:
1) identyfikacji użytkowników jako zalogowanych i pokazywania, że są zalogowani;
2) zapamiętywania produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia;
3) zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych logowania
do Sklepu Internetowego;
4) dostosowywania zawartości witryny do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np.
dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania z witryny;
5) prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Sklepu
Internetowego.
Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień
własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo)
lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak
może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności witryny, a przede wszystkim Sklepu
Internetowego (przykładowo niemożliwym może okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez
Formularz Zamówienia z uwagi na niezapamiętywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych
kroków składania Zamówienia).
Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia
zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep Internetowy – zgodnie z przepisami taka
zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku
wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w
zakresie plików Cookies.
Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich
samodzielnego usuwania dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej.
Przetwarzamy również zanonimizowane dane eksploatacyjne związane z korzystaniem z witryny
(adres IP, domena) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Sklepem
Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech
identyfikujących osoby odwiedzające witrynę. Dane te nie są ujawniane osobom trzecim.
VII. UPRAWNIENIA
Mają Państwo prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do
przenoszenia danych.
Jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO),
mają Państwo prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Zakres Państwa praw i przypadki, w których mogą Państwo z nich skorzystać, określają przepisy prawa, w
szczególności art. 15 i następne RODO.
W każdym wypadku rozpatrzymy zasadność Państwa wniosku lub sprzeciwu i ustosunkujemy się do niego
zgodnie z przepisami.
Jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza obowiązujące przepisy,
przysługuje Państwu ponadto prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VIII. PROFILOWANIE
W ramach przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych nie podlegają Państwo decyzjom, które
opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
IX. OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do tego, byśmy mogli przyjąć
i zrealizować Państwa zamówienie lub skontaktować się z Państwem.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Nasze witryny mogą zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Namawiamy, by po przejściu na nie,
zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko witryny
naszego sklepu freemoda.pl.
Stosujemy środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę Państwa danych osobowych
odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpieczamy dane
przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną,
przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub
zniszczeniem. W szczególności korzystamy z takich środków ochrony, jak: dostęp do Konta jedynie po
podaniu indywidualnego loginu i hasła; Certyfikat SSL oraz innych środków technicznych i organizacyjnych,
mających na celu ochronę Państwa danych. Szczegółowe informacje na temat zabezpieczeń ze względów
bezpieczeństwa objęte są poufnością.