Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

I. INFORMACJE OGÓLNE

Dbamy o Państwa prywatność i chcemy, aby otrzymali Państwo wyczerpujące informacje na temat

przetwarzania Państwa danych osobowych, które ma miejsce, gdy odwiedzają Państwo stronę

naszego sklepu internetowego freemoda.pl.

Przygotowaliśmy tę politykę prywatności, w której wyjaśniamy w szczególności to, jakie dane

przetwarzamy oraz jaki jest zakres i cel tego przetwarzania. Jeżeli w polityce nie znajdą Państwo

odpowiedzi w nurtujących Państwa sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych

osobowych, mogą się Państwo z nami skontaktować. Aktualne dane kontaktowe znajdą Państwo

poniżej w treści polityki oraz w zakładce „Kontakt” na stronie naszego sklepu.

Państwa dane osobowe przetwarzamy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:

1) Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.

w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w

sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne

rozporządzenie o ochronie danych) (RODO);

2) ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;

3) ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Dokładamy szczególnej staranności w celu ochrony Państwa praw, a w szczególności

zapewniamy, że zbierane przez nas dane są przetwarzane zgodnie z prawem, zbierane dla

oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z

tymi celami, merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane

oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż

jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

O zaakceptowanie Polityki poprosimy Państwa podczas zakładania konta oraz składania

zamówienia w naszym sklepie, a także korzystania z Formularza kontaktowego. Zaznaczając

opcję „akceptuję politykę prywatności” potwierdzają Państwo, że:

1) zapoznali się Państwo z polityką prywatności i akceptują Państwo wszystkie jej postanowienia

oraz wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych w opisanym w niej

zakresie i celach;

2) w procesie rejestracji lub zakupu albo kontaktując się z nami poprzez formularz kontaktowy

lub e-mail podali Państwo swoje prawdziwe dane i zrobili to Państwo dobrowolnie;

3) otrzymali Państwo przejrzystą i zrozumiałą informację na temat przetwarzania Państwa

danych osobowych.

II. ADMINISTRATOR

Administratorem Państwa danych osobowych jest Barbara Wachowiec, prowadzącą działalność

gospodarczą pod firmą Tissu Barbara Wachowiec w Bytomiu, pod adresem: ul. Modrzewiowa

37/4, 41-933 Bytom, NIP: 6262580817, telefon: +48 797 257 652, e-mail: kontakt@freemoda.pl.

III. CEL i ZAKRES ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH

Zakres danych, które przetwarzamy oraz cel i podstawa prawna przetwarzania wynikają z działań,

jakie Państwo podejmują w naszym sklepie internetowym. Przykładowo jeżeli w trakcie składania

Zamówienia zdecydują się Państwo na odbiór osobisty zamiast przesyłki kurierskiej, to Państwa

dane osobowe będą przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy sprzedaży, ale nie będą już

udostępniane przewoźnikowi realizującemu przesyłki na nasze zlecenie.

Państwa dane przetwarzamy między innymi wtedy, gdy:

1) zakładają Państwo konto użytkownika lub składają zamówienie w naszym sklepie

internetowym;

2) korzystają Państwo z prawa do odstąpienia od umowy lub składają reklamację;

3) kontaktują się Państwo z nami przez e-mail lub formularz kontaktowy.

Poniżej znajdują się szczegółowe informacje dotyczące zakresu, celów i podstaw prawnych

przetwarzania danych osobowych w ramach poszczególnych czynności przetwarzania.

KONTO UŻYTKOWNIKA

Aby założyć konto użytkownika w naszym sklepie internetowym, muszą Państwo podać swój adres

e-mail oraz ustalić hasło do konta. Następnie, w panelu klienta mogą Państwo podać inne swoje

dane: imię i nazwisko, adres rozliczeniowy, adres do wysyłki, numer telefonu, a w przypadku

przedsiębiorców także NIP oraz firmę (nazwę).

Podanie danych w panelu klienta jest dobrowolne i nie muszą Państwo tego robić, by korzystać ze

sklepu internetowego, ale dzięki temu oszczędzą Państwo czas, ponieważ przy każdym

zamówieniu Państwa dane będą automatycznie uzupełniane.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych w ramach konta użytkownika jest

realizacja umowy o świadczenie usługi elektronicznej „Konto”, którą zawierają Państwo na

podstawie Regulaminu Sklepu Internetowego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Państwa dane będziemy przetwarzać przez cały czas, w którym będą Państwo posiadać Konto w

naszym Sklepie Internetowym. Usunięcie konta jest równoznaczne z bezpowrotnym usunięciem

zapisanych w nim danych. Nie dotyczy to jednak danych o złożonych zamówieniach, których okres

przetwarzania określony jest w dalszej części Polityki.

Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich modyfikacji oraz usunięcia, poza

danymi o złożonych zamówieniach. Mogą Państwo tego dokonać samodzielnie, po zalogowaniu

się do Sklepu Internetowego.

ZAMÓWIENIA

Składając zamówienie muszą Państwo podać dane potrzebne do jego realizacji: imię i nazwisko, adres

rozliczeniowy, adres do wysyłki, numer telefonu, a w przypadku przedsiębiorców także NIP oraz

firmę (nazwę). Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia i jego

realizacji.

Dane, które przekazują nam Państwo w procesie składania zamówienia, przetwarzamy w celu jego

realizacji (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia i rozliczenia faktury lub paragonu (art. 6 ust. 1 lit. c

RODO) oraz w celach archiwalnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Powyższe dane przetwarzamy przede wszystkim przez czas potrzebny do zrealizowania

zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej

umowy. Po tym terminie możemy przetwarzać dane w innych prawnie usprawiedliwionych celach,

np. statystycznych, marketingowych, archiwalnych i w celu poprawy jakości usług.

Przepisy podatkowe nakładają na nas obowiązek przechowywania dokumentów rozliczeniowych,

w tym faktur zawierających Państwa dane przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym

powstał obowiązek podatkowy.

W przypadku danych o zamówieniach nie mają Państwo możliwości sprostowania po etapie

realizacji zamówienia. Nie mogą Państwo również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz

domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń wynikających z

zawartej umowy. Nie mogą też Państwo sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się

usunięcia danych zawartych w fakturach. Po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu

zawartej umowy mogą Państwo jednak sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Państwa danych w

innych prawnie usprawiedliwionych celach, np. statystycznych, marketingowych, archiwalnych i w

celu poprawy jakości usług.

REKLAMACJE I ODSTĄPIENIE OD UMOWY

Składając reklamację lub odstępując od umowy podają nam Państwo dane osobowe zawarte w

treści reklamacji lub oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w tym imię i nazwisko, adres, numer

telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale

niezbędne do rozpatrzenia reklamacji lub zrealizowania ciążących na nas obowiązków związanych

z odstąpieniem od umowy.

Powyższe dane przetwarzamy w celu wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych

związanych z rozpatrzeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Powyższe dane przetwarzamy przede wszystkim przez czas potrzebny do rozpatrzenia reklamacji

lub wykonania obowiązków związanych z odstąpieniem od umowy, a następnie do czasu upływu

terminu przedawnienia roszczeń z tym związanych. Po tym terminie możemy przetwarzać dane w

innych prawnie usprawiedliwionych celach, np. statystycznych, marketingowych, archiwalnych i w

celu poprawy jakości usług.

W przypadku danych podawanych w ramach procedury reklamacyjnej i odstąpienia od umowy nie

mają Państwo możliwości ich sprostowania po zakończeniu tych procedur. Nie mogą Państwo

również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu

terminu przedawnienia roszczeń. Po upływie terminu przedawnienia roszczeń mogą Państwo

jednak sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Państwa danych w innych prawnie

usprawiedliwionych celach, np. statystycznych, marketingowych, archiwalnych i w celu poprawy

jakości usług.

KONTAKT E-MAILOWY

Umożliwiamy Państwu kontakt z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dodatkowo w

Sklepie Internetowym funkcjonuje Formularz kontaktowy. Mogą Państw wysyłać do nas e-maile

bezpośrednio ze swojego konta pocztowego, jak również korzystać z udostępnionego przez nas

Formularza kontaktowego. Korzystając z tej możliwości podają nam Państwo co najmniej swoje

imię i adres e-mail oraz inne dane, które zawrą Państwo w treści wiadomości. Podanie tych

danych jest dobrowolne, ale niezbędne do tego, byśmy mogli odpowiedzieć na kontakt z Państwa

strony.

Państwa dane przetwarzamy w celu kontaktu z Państwem oraz w celach archiwalnych

(archiwizacji korespondencji). Podstawę prawną tego przetwarzania stanowi nasz prawnie

usprawiedliwiony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), Państwa zgoda, którą wyrażają Państwo

wysyłając do nas wiadomość i oczekując odpowiedzi (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub podejmowanie

działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Okres przechowywania Państwa danych zawartych w korespondencji jest ustalany na ogólnych

zasadach, opisanych w punkcie V Polityki.

MARKETING, CELE ARCHIWALNE, STATYSTYCZNE I INNE

Państwa dane przetwarzamy także dla celów reklamy, badania rynku oraz Państwa zachowań i

preferencji z przeznaczeniem wyników tych badań w szczególności na potrzeby polepszenia

jakości świadczonych przez nas usług.

Państwa dane przetwarzamy w ramach realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6

ust. 1 lit. f RODO). Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec tego

przetwarzania z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją.

W przypadku wniesienia sprzeciwu nie wolno nam już przetwarzać Państwa danych osobowych,

chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania,

nadrzędnych wobec Państwa interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia

lub obrony roszczeń.

IV. PODMIOTY PRZETWARZAJĄCE I ODBIORCY DANYCH

Państwa dane możemy przekazywać następującym kategoriom odbiorców:

1) podmiotom przetwarzającym dane osobowe na podstawie zawartej z nami umowy i wyłącznie

zgodnie z naszymi poleceniami, to jest na przykład podwykonawcy lub podmioty świadczące

na naszą rzecz usługi informatyczne;

2) niebędącym podmiotami przetwarzającymi firmom kurierskim, przewoźnikom oraz podmiotom

świadczącym na naszą rzecz usługi, na przykład usługi prawne i księgowe;

3) organom administracji, instytucjom państwowe i samorządowym, oraz innym podmiotom

publicznym i prywatnym – w zakresie, w jakim jest to niezbędne do prawidłowego wykonania

ciążących na nas obowiązków lub realizacji naszych prawnie usprawiedliwionych interesów.

Jeżeli korzystają Państwo w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub

przesyłką kurierską, udostępniamy Państwa dane osobowe wybranemu przewoźnikowi lub

pośrednikowi realizującemu te przesyłki.

Jeśli korzystasz Państwo w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą

płatniczą, udostępniamy Państwa dane osobowe wybranemu podmiotowi obsługującemu

powyższe płatności.

Jeżeli zgodzą się Państwo na wyrażenie opinii o zawartej Umowie Sprzedaży, udostępnimy

Państwa dane osobowe wybranemu podmiotowi obsługującemu system ankiet opiniujących

zawarte Umowy Sprzedaży.

Niezależnie od tego, komu przekazujemy {aństwa dane, dbamy o to, by miało to miejsce zgodnie z

obowiązującymi przepisami prawa oraz korzystamy tylko z takich podmiotów przetwarzających,

które gwarantują odpowiedni poziom ochrony Państwa danych.

V. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Państwa dane osobowe są przetwarzane tak długo, jak długo istnieją do tego podstawy prawne i

faktyczne, na przykład do upływu okresu przedawnienia roszczeń lub okresu, w którym przepisy

prawa nakazują nam przechowywać Państwa dane lub też okresu, w którym możemy ponieść

konsekwencje prawne niewykonania lub nienależytego wykonania ciążących na nas obowiązków,

czy trwania postępowań wszczętych w tym zakresie. Część danych może być przetwarzana dłużej,

dla celów archiwalnych, analitycznych lub statystycznych.

Szczegółowe informacje na temat okresów przechowywania danych zostały podane wyżej

w odniesieniu do poszczególnych czynności przetwarzania.

VI. COOKIES I DANE EKSPLOATACYJNE

Nasze witryny korzystają z cookies (ciasteczek). Cookies to niewielkie pliki tekstowe, wysyłane

przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej witrynę (np. na dysku twardym

komputera, laptopa, czy też w pamięci smartfona – w zależności od tego, z jakiego urządzenia

korzysta).

Informacje zawarte w plikach cookies mogą być wykorzystywane na przykład w celu:

1) identyfikacji użytkowników jako zalogowanych i pokazywania, że są zalogowani;

2) zapamiętywania produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia;

3) zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych logowania

do Sklepu Internetowego;

4) dostosowywania zawartości witryny do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np.

dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania z witryny;

5) prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Sklepu

Internetowego.

Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień

własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo)

lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak

może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności witryny, a przede wszystkim Sklepu

Internetowego (przykładowo niemożliwym może okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez

Formularz Zamówienia z uwagi na niezapamiętywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych

kroków składania Zamówienia).

Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia

zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep Internetowy – zgodnie z przepisami taka

zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku

wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w

zakresie plików Cookies.

Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich

samodzielnego usuwania dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej.

Przetwarzamy również zanonimizowane dane eksploatacyjne związane z korzystaniem z witryny

(adres IP, domena) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Sklepem

Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech

identyfikujących osoby odwiedzające witrynę. Dane te nie są ujawniane osobom trzecim.

VII. UPRAWNIENIA

Mają Państwo prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub

ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do

przenoszenia danych.

Jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO),

mają Państwo prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem

przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Zakres Państwa praw i przypadki, w których mogą Państwo z nich skorzystać, określają przepisy prawa, w

szczególności art. 15 i następne RODO.

W każdym wypadku rozpatrzymy zasadność Państwa wniosku lub sprzeciwu i ustosunkujemy się do niego

zgodnie z przepisami.

Jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza obowiązujące przepisy,

przysługuje Państwu ponadto prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

VIII. PROFILOWANIE

W ramach przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych nie podlegają Państwo decyzjom, które

opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

IX. OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do tego, byśmy mogli przyjąć

i zrealizować Państwa zamówienie lub skontaktować się z Państwem.

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Nasze witryny mogą zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Namawiamy, by po przejściu na nie,

zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko witryny

naszego sklepu freemoda.pl.

Stosujemy środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę Państwa danych osobowych

odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpieczamy dane

przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną,

przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub

zniszczeniem. W szczególności korzystamy z takich środków ochrony, jak: dostęp do Konta jedynie po

podaniu indywidualnego loginu i hasła; Certyfikat SSL oraz innych środków technicznych i organizacyjnych,

mających na celu ochronę Państwa danych. Szczegółowe informacje na temat zabezpieczeń ze względów

bezpieczeństwa objęte są poufnością.

Shopping Cart
Scroll to Top